Avresedagen - Arlanda



Som ni sett på era mypage-sidor träffas vi väldigt tidigt på morgonen den 23 juni. Till Arlanda flygplats kan man resa på lite olika sätt. Kommer ni med bil och behöver parkeringsplats kan ni kolla här efter olika alternativ. Med tåg anländer man till Sky City, men det är gångavstånd till vår mötesplats.

Vår mötesplats ligger i avgångshallen terminal 5. Där står jag, Katrin, inom synhåll från de fyra stora avgångsskärmarna som hänger i taket (se bilden). Jag är iklädd den gula STS-jackan. Från klockan 04.50 finns jag där och klockan 04.55 börjar jag med information och avprickning. Sedan checkar vi in. När vi sagt adjö till våra nära och kära tar vi oss genom säkerhetskontrollen och med flyg vidare till Paris flygplats Charles de Gaulle. Där möts vi av de klasskamrater som flugit från Köpenhamn och träffar STS Parispersonal, som när alla är samlade skickar i väg oss på en guidning med buss genom Paris. Härligt va! Efter att vi checkat in på hotellet och gjort oss hemmastadda väntar en middag på Hard Rock Café.

Mer om Paris kommer i ett senare inlägg...

/Katrin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0